Informator Ubezpieczeniowy

www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl                                   infolinia 022 423 59 38

Kwiecień 8th, 2011 at 15:21

Casco jachtów na 2011 rok – porównanie warunków ubezpieczenia: T.U. Allianz Polska S.A., Pantaeniusm, T.U. PTU S.A., PZU S.A., TUiR WARTA S.A.

Kalkulatory składek :

kalkulator ubezpieczenia jachtów żaglowych
kalkulator ubezpieczenia jachtów motorowych
kalkulator ubezpieczenia sprzętu pływającego

prezentacja oferty ubezpieczenia jachtów
rynek ubezpieczeń żeglarskich w Polsce
porównanie dostępnych na polskim rynku ubezpieczeń jachtów na 2011 rok


www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl
kontakt@kalkulator-ubezpieczeniowy.pl

tel. 022 423 59 38
tel. 0664 723 723
GG Infolinia – 22449212


Ubezpieczenia jachtów i łodzi na kalkulator ubezpieczeniowy.pl:

Tu znajdziesz więcej informacji informacji o ubezpieczeniach jachtówTu znadziesz KALKULATOR SKŁADKI DLA JACHTU MOTOROWEGO
Tu znajdziesz KALKULATOR SKŁADKI DLA JACHTU ŻAGLOWEGO
Tu znajdziesz KALKULATOR SKŁADKI DLA SPRZĘTU PŁYWAJĄCEGO
Tu znajdziesz tabelaryczne porównanie 2011 casco łodzi i jachtów

Casco jachtów na 2011 rok – porównanie warunków ubezpieczenia: T.U. Allianz Polska S.A., Pantaeniusm, T.U. PTU S.A., PZU S.A., TUiR WARTA S.A.

1. Towarzystwo widnieje rejestrze Komisji Nadzoru Finansowego lub posiadające notyfikacje:

T.U. Allianz Polska S.A. – TAK
Pantaeniusm – NIE
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – TAK
TUiR WARTA S.A. – TAK

2. Prawo do którego odwołuje się umowa ubezpieczenia casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Polskie
Pantaeniusm – Niemieckie
T.U. PTU S.A. – Polskie
PZU S.A. – Polskie
TUiR WARTA S.A. – Polskie

3. Przedmiot Ubezpieczenia ubezpieczenia casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Jachty, Wyposażenie, Osprzęt,
Pantaeniusm – Jachty, Wyposażenie, Osprzęt, Przedmioty osobiste
T.U. PTU S.A. – Jachty, Wyposażenie, Osprzęt, Przedmioty osobiste, Łodzie wiosłowe (w tym wiosłowe łodzie regatowe), Kajaki, Rowery wodne, Deski surfingowe (z żaglemi bez żagla)
PZU S.A. – Jachty, Wyposażenie, Osprzęt, Przedmioty osobiste, Łodzie wiosłowe (w tym wiosłowe łodzie regatowe), Kajaki, Rowery wodne, Deski surfingowe (z żaglemi bez żagla)
TUiR WARTA S.A. – Jachty, Wyposażenie, Osprzęt,

4. Ubezpieczający casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – osoba fizyczna, podmiot prawny
Pantaeniusm – osoba fizyczna, podmiot prawny
T.U. PTU S.A. – osoba fizyczna, podmiot prawny
PZU S.A. – osoba fizyczna, podmiot prawny
TUiR WARTA S.A. – osoba fizyczna, podmiot prawny

5. Okres ubezpieczenia:

T.U. Allianz Polska S.A. – 1 rok, Poniżej roku
Pantaeniusm – 1 rok
T.U. PTU S.A. – 1 rok, Poniżej roku
PZU S.A. – 1 rok, Poniżej roku
TUiR WARTA S.A. – 1 rok, Poniżej roku

6. Forma płatności składki casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – jednorazowo, ratalnie
Pantaeniusm – brak informacji
T.U. PTU S.A. – jednorazowo, ratalnie
PZU S.A. – jednorazowo, ratalnie
TUiR WARTA S.A. – jednorazowo, ratalnie

7. Zakres Terytorialny casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Przebrzeżny, Polski obszar Bałtyku
Pantaeniusm – Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Przebrzeżny, Polski obszar Bałtyku, Cały Świat
T.U. PTU S.A. – Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Przebrzeżny, Polski obszar Bałtyku
PZU S.A. – Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Przebrzeżny, Polski obszar Bałtyku, Cały Świat
TUiR WARTA S.A. – Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Przebrzeżny, Polski obszar Bałtyku, Cały Świat

8. Przeznaczenie formy użytkowania casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Jachty przeznaczone do celów rekreacyjnych, Jachty przeznaczone do celów szkoleniowych, Czarter jachtu
Pantaeniusm – Jachty przeznaczone do celów rekreacyjnych, Jachty przeznaczone do celów szkoleniowych, Czarter jachtu
T.U. PTU S.A. – Jachty przeznaczone do celów rekreacyjnych, Jachty przeznaczone do celów szkoleniowych, Czarter jachtu
PZU S.A. – Jachty przeznaczone do celów rekreacyjnych, Jachty przeznaczone do celów szkoleniowych, Czarter jachtu
TUiR WARTA S.A. – Jachty przeznaczone do celów rekreacyjnych, Jachty przeznaczone do celów szkoleniowych, Czarter jachtu

9. Miejsce Ubezpieczenia casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Czas żeglugi, Postuj w portach, Postuj w przystaniach, Okres zimowania, Postuj w dokach, Postuj w warsztatach, Podczas wyciągania jachtu na ląd lub spuszczania na wodę, Podczas asysty lub holowania ratowniczego, Transport jachtu, Kolizja bezkontaktowa, Taklowanie i roztaklowanie

Pantaeniusm – Czas żeglugi, Postuj w portach, Postuj w przystaniach, Okres zimowania, Postuj w dokach, Postuj w warsztatach, Podczas wyciągania jachtu na ląd lub spuszczania na wodę, Podczas asysty lub holowania ratowniczego, Transport jachtu, Wyczynowe uprawianie sportów wodnych, Udział w regatach i zawodach sportowych

T.U. PTU S.A. – Czas żeglugi, Postuj w portach, Postuj w przystaniach, Okres zimowania, Postuj w dokach, Postuj w warsztatach,
PZU S.A. – Czas żeglugi, Postuj w portach, Postuj w przystaniach, Okres zimowania, Postuj w dokach, Postuj w warsztatach, Podczas wyciągania jachtu na ląd lub spuszczania na wodę, Podczas asysty lub holowania ratowniczego, Transport jachtu, Wyczynowe uprawianie sportów wodnych, Udział w regatach i zawodach sportowych

TUiR WARTA S.A. – Czas żeglugi, Postuj w portach, Postuj w przystaniach, Okres zimowania, Postuj w dokach, Postuj w warsztatach, Podczas wyciągania jachtu na ląd lub spuszczania na wodę, Podczas asysty lub holowania ratowniczego, Transport jachtu, Wyczynowe uprawianie sportów wodnych, Udział w regatach i zawodach sportowych

10. Dopuszczalny wiek jachtu ubezpieczenia casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Do 10 lat
Pantaeniusm – Do 10 lat, Starsze jachty niż 10 lat
T.U. PTU S.A. – Do 10 lat, Starsze jachty niż 10 lat
PZU S.A. – Do 10 lat, Starsze jachty niż 10 lat
TUiR WARTA S.A. – Do 10 lat, Starsze jachty niż 10 lat

11. Zakres Ubezpieczenia casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Utrata całkowita, Szkody częściowe, Zatopienie jachtu, Częściowe zanurzenie lub całkowite
Pantaeniusm – Utrata całkowita, Szkody częściowe, Zatopienie jachtu, Częściowe zanurzenie lub całkowite,
T.U. PTU S.A. – Utrata całkowita, Szkody częściowe, Zatopienie jachtu, Częściowe zanurzenie lub całkowite
PZU S.A. – Utrata całkowita, Szkody częściowe, Zatopienie jachtu, Częściowe zanurzenie lub całkowite
TUiR WARTA S.A. – Utrata całkowita, Szkody częściowe, Zatopienie jachtu, Częściowe zanurzenie lub całkowite

12. Ryzyka objęte ubezpieczeniem – przyczyny szkód objęte ubezpieczeniem casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Pożar, Uderzenie pioruna, Eksplozja, Implozja, Grad, Deszcz nawalny, Działanie wiatru, Siła wyższa, Uderzenie lub upadek statku powietrznego na jacht, Błąd nautyczny lub błąd w obsłudze urządzenia na jachcie, Wejście na mieliznę, ląd lub przeszkodę podwodną, Porwania przez wodę, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Kolizja kontaktowa, Kolizja bezkontaktowa, Taklowanie i roztaklowanie, Załadunek i wyładunek, Celowe uszkodzenie, Następstwo uszkodzenia przekładni, wału napędowego, śruby, steru, silnika, Następtwo wady ukrytej, Złamania/wyboczenia/zwichrowania masztów, bomów i bukszprytów, Wadliwa naprawa, Kradzież, Kradzież z włamaniem, Rabunek, Zapobieżenia i zmniejszenia skutków szkody, Akcja ratownicza, Awaryjne holowanie, Transportu uszkodzonego jachtu z miejsca wypadku do najbliższegomiejsca naprawy, Ustalenia rozmiarów szkody, Silnik zaburtowy – podczas eksploatacji, Silnik zaburtowy – podczas przechowania i transport

Pantaeniusm – Pożar, Spięcie, Uderzenie pioruna, Eksplozja, Grad, Deszcz nawalny, Działanie wiatru, Siła wyższa, Błąd nautyczny lub błąd w obsłudze urządzenia na jachcie, Błąd nautyczny lub błąd w obsłudze urządzenia na jachcie, Wejście na mieliznę, ląd lub przeszkodę podwodną, Porwania przez wodę, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Kolizja kontaktowa, Następstwo uszkodzenia przekładni, wału napędowego, śruby, steru, silnika, Następtwo wady ukrytej, Złamania/wyboczenia/zwichrowania masztów, bomów i bukszprytów, Porzucenie jednostki w celu ratowania życia załogi, Wandalizm, Piractwo, Kradzież, Kradzież z włamaniem, Rabunek, Przywłaszczenie/ oszustwo, Zapobieżenia i zmniejszenia skutków szkody, Akcja ratownicza, Awaryjne holowanie, Transportu uszkodzonego jachtu z miejsca wypadku do najbliższegomiejsca naprawy, Ustalenia rozmiarów szkody, Silnik zaburtowy – podczas eksploatacji, Silnik zaburtowy – podczas przechowania i transport

T.U. PTU S.A. – Pożar, Uderzenie pioruna, Eksplozja, Implozja, Grad, Deszcz nawalny, Działanie wiatru, Siła wyższa, Uderzenie lub upadek statku powietrznego na jacht, Błąd nautyczny lub błąd w obsłudze urządzenia na jachcie, Wejście na mieliznę, ląd lub przeszkodę podwodną, Porwania przez wodę, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Kolizja kontaktowa, Kolizja bezkontaktowa, Taklowanie i roztaklowanie, Załadunek i wyładunek, Celowe uszkodzenie, Następstwo uszkodzenia przekładni, wału napędowego, śruby, steru, silnika, Następtwo wady ukrytej, Złamania/wyboczenia/zwichrowania masztów, bomów i bukszprytów, Kradzież, Kradzież z włamaniem, Rabunek, Zapobieżenia i zmniejszenia skutków szkody, Akcja ratownicza, Awaryjne holowanie, Transportu uszkodzonego jachtu z miejsca wypadku do najbliższegomiejsca naprawy, Ustalenia rozmiarów szkody, Silnik zaburtowy – podczas eksploatacji, Silnik zaburtowy – podczas przechowania i transport

PZU S.A. – Pożar, Uderzenie pioruna, Eksplozja, Implozja, Grad, Deszcz nawalny, Działanie wiatru, Siła wyższa, Uderzenie lub upadek statku powietrznego na jacht, Błąd nautyczny lub błąd w obsłudze urządzenia na jachcie, Wejście na mieliznę, ląd lub przeszkodę podwodną, Porwania przez wodę, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Kolizja kontaktowa, Kolizja bezkontaktowa, Taklowanie i roztaklowanie, Celowe uszkodzenie, Następstwo uszkodzenia przekładni, wału napędowego, śruby, steru, silnika, Następtwo wady ukrytej, Złamania/wyboczenia/zwichrowania masztów, bomów i bukszprytów, Wandalizm, Piractwo, Wadliwa naprawa, Kradzież, Kradzież z włamaniem, Rabunek, Oględzin kadłuba po utknięciu na mieliźnie, Zapobieżenia i zmniejszenia skutków szkody, Akcja ratownicza, Awaryjne holowanie, Transportu uszkodzonego jachtu z miejsca wypadku do najbliższegomiejsca naprawy, Ustalenia rozmiarów szkody, Silnik zaburtowy – podczas eksploatacji, Silnik zaburtowy – podczas przechowania i transport

TUiR WARTA S.A. – Pożar, Spięcie, Uderzenie pioruna, Eksplozja, Implozja, Grad, Deszcz nawalny, Działanie wiatru, Siła wyższa, Uderzenie lub upadek statku powietrznego na jacht, Błąd nautyczny lub błąd w obsłudze urządzenia na jachcie, Wejście na mieliznę, ląd lub przeszkodę podwodną, Porwania przez wodę, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Uderzenie w nabrzeże lub inne obiekty stałe, Kolizja kontaktowa, Kolizja bezkontaktowa, Taklowanie i roztaklowanie, Załadunek i wyładunek, Celowe uszkodzenie, Następstwo uszkodzenia przekładni, wału napędowego, śruby, steru, silnika, Następtwo wady ukrytej, Złamania/wyboczenia/zwichrowania masztów, bomów i bukszprytów, Porzucenie jednostki w celu ratowania życia załogi, Wandalizm, Piractwo, Wadliwa naprawa, Kradzież, Kradzież z włamaniem, Rabunek, Oględzin kadłuba po utknięciu na mieliźnie, Zapobieżenia i zmniejszenia skutków szkody, Akcja ratownicza, Awaryjne holowanie, Transportu uszkodzonego jachtu z miejsca wypadku do najbliższegomiejsca naprawy, Ustalenia rozmiarów szkody, Silnik zaburtowy – podczas eksploatacji, Silnik zaburtowy – podczas przechowania i transport, Koszty awaryjnego postoju w porcie zagranicznym, Koszty napraw awaryjnych i zakupu części w zakresie niezbędnym do kontynuowania rejsów zagranicznych, Koszty utrzymania załogi (diety) i koszty pobytu w hotelu w zagranicznym porcie, za okres przerwanego rejsu

13. Wyłączenia – szkody nie objęte ubezpieczeniem casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – Wina umyślna, Zużycie eksploatacyjne, Następstwo zużycia eksploatacyjnego, Wady konstrukcyjne, Rażace Niedbalstwo, Eksploatacja niezgodnie z przeznaczeniem, Eksploatacja bez ważych dokumentów, Podczas kierowania przez osobę nieuprawnioną, Wskutek działania lub zaniechania kierownika lub członków załogi jachtu, Użytkowania jachtu pod wpływem alkoholu, narkotyków, środków odurzających itp., Utraconych korzyści, kary, grzywieny , Zmniejszeniu wartości regatowej , Szkody w środkach płatniczych, Działania wojenne, wojny domowe, zamieszki społeczne, sabotaże, strajki, manewry lub operacje wojskowe, Konfiskata, areszte bądź zatrzymanie jachtu przez uprawnione organy, Ataki terrorystyczne, Oddziaływanie energii jądrowej i zanieczyszcza środowiska

Pantaeniusm – Wina umyślna, Zużycie eksploatacyjne, Wady konstrukcyjne, Rażace Niedbalstwo, Eksploatacja niezgodnie z przeznaczeniem, Eksploatacja bez ważych dokumentów, Podczas kierowania przez osobę nieuprawnioną, Wskutek działania lub zaniechania kierownika lub członków załogi jachtu, Użytkowania jachtu pod wpływem alkoholu, narkotyków, środków odurzających itp., Utraconych korzyści, kary, grzywieny , Zmniejszeniu wartości regatowej , Szkody w środkach płatniczych, Działania wojenne, wojny domowe, zamieszki społeczne, sabotaże, strajki, manewry lub operacje wojskowe, Konfiskata, areszte bądź zatrzymanie jachtu przez uprawnione organy, Ataki terrorystyczne, Oddziaływanie energii jądrowej i zanieczyszcza środowiska

T.U. PTU S.A. – Wina umyślna, Zużycie eksploatacyjne, Następstwo zużycia eksploatacyjnego, Wady konstrukcyjne, Rażace Niedbalstwo, Eksploatacja niezgodnie z przeznaczeniem, Eksploatacja bez ważych dokumentów, Podczas kierowania przez osobę nieuprawnioną, Wskutek działania lub zaniechania kierownika lub członków załogi jachtu, Użytkowania jachtu pod wpływem alkoholu, narkotyków, środków odurzających itp., Utraconych korzyści, kary, grzywieny , Zmniejszeniu wartości regatowej , Szkody w środkach płatniczych, Działania wojenne, wojny domowe, zamieszki społeczne, sabotaże, strajki, manewry lub operacje wojskowe, Konfiskata, areszte bądź zatrzymanie jachtu przez uprawnione organy, Ataki terrorystyczne, Oddziaływanie energii jądrowej i zanieczyszcza środowiska

PZU S.A. – Wina umyślna, Zużycie eksploatacyjne, Następstwo zużycia eksploatacyjnego, Wady konstrukcyjne, Rażace Niedbalstwo, Eksploatacja niezgodnie z przeznaczeniem, Eksploatacja bez ważych dokumentów, Podczas kierowania przez osobę nieuprawnioną, Wskutek działania lub zaniechania kierownika lub członków załogi jachtu, Użytkowania jachtu pod wpływem alkoholu, narkotyków, środków odurzających itp., Utraconych korzyści, kary, grzywieny , Zmniejszeniu wartości regatowej , Szkody w środkach płatniczych, Działania wojenne, wojny domowe, zamieszki społeczne, sabotaże, strajki, manewry lub operacje wojskowe, Konfiskata, areszte bądź zatrzymanie jachtu przez uprawnione organy, Ataki terrorystyczne, Oddziaływanie energii jądrowej i zanieczyszcza środowiska

TUiR WARTA S.A. – Wina umyślna, Zużycie eksploatacyjne, Następstwo zużycia eksploatacyjnego, Wady konstrukcyjne, Rażace Niedbalstwo, Eksploatacja niezgodnie z przeznaczeniem, Eksploatacja bez ważych dokumentów, Podczas kierowania przez osobę nieuprawnioną, Wskutek działania lub zaniechania kierownika lub członków załogi jachtu, Użytkowania jachtu pod wpływem alkoholu, narkotyków, środków odurzających itp., Utraconych korzyści, kary, grzywieny , Zmniejszeniu wartości regatowej , Szkody w środkach płatniczych, Działania wojenne, wojny domowe, zamieszki społeczne, sabotaże, strajki, manewry lub operacje wojskowe, Konfiskata, areszte bądź zatrzymanie jachtu przez uprawnione organy, Ataki terrorystyczne, Oddziaływanie energii jądrowej i zanieczyszcza środowiska

14. Redukcja sumy ubezpieczenia casco jachtów:

T.U. Allianz Polska S.A. – TAK
Pantaeniusm – Brak Informacji
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – TAK
TUiR WARTA S.A. – TAK

15. Franszyza redukcyjna (udział własny) ubezpieczenia casco jachtów :

T.U. Allianz Polska S.A. – TAK
Pantaeniusm – TAK
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – TAK
TUiR WARTA S.A. – TAK

16. Wymóg umieszczenie jachtu w strzeżonym miejscu postoju, na terenie oświetlonym i dozorowanym przez całą dobę, przeznaczonym na miejsce postoju jachtów dla ubezpieczenia casco jachtu:

T.U. Allianz Polska S.A. – NIE
Pantaeniusm – TAK
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – NIE
TUiR WARTA S.A. – TAK

17. Wymóg zamknięcie kabiny jachtu na co najmniej jeden zamek wielozastawkowy dla ubezpieczenia casco jachtu:

T.U. Allianz Polska S.A. – TAK
Pantaeniusm – NIE
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – TAK
TUiR WARTA S.A. – TAK

18. Wymóg przymocowania jachtu do stałego elementu na lądzie w sposób uniemożliwiający wyprowadzenie jachtu z miejsca postoju bez użycia narzędzi, z zastosowaniem łańcucha lub linki stalowej o grubości 8 mm i zamknięcie tego łańcucha/linki na kłódkę wielozastawkową dla ubezpieczenia casco jachtu:

T.U. Allianz Polska S.A. – TAK
Pantaeniusm – NIE
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – NIE
TUiR WARTA S.A. – TAK

19. Na postoju obowiązek uruchomienie urządzenia odcinającego dopływ paliwa do silnika w przypadku jachtu o napędzie motorowym, który jest wyposażony w takie urządzenie dla casco jachtu:

T.U. Allianz Polska S.A. – TAK
Pantaeniusm – NIE
T.U. PTU S.A. – TAK
PZU S.A. – NIE
TUiR WARTA S.A. – TAK

Uwaga. Powyższe porównanie przygotowane zostało w oparciu o ogólnie dostępne informacje i może różnić się od ostatecznych ofert przedstawianych przez ubezpieczycieli.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
-

You must be logged in to post a comment.