Uzyskaj ofertę ubezpieczenia:
– Ubezpieczenia Cargo Krajowe
– Ubezpieczenia Cargo Międzynarodowe
– Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika (OC) krajowe
– Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika (OC) Międzynarodowe
– Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej Spedytora (OC)
Więcej informacji o ubezpieczenia transportowych.
Portal www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl zaprasza na skorzystania z naszej oferty ubezpieczeń transportowych: cargo , OC przewoźnika i OC spedytora.
www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl
kontakt@kalkulator-ubezpieczeniowy.pl
tel. 022 423 59 38
tel. 0664 723 723
GG Infolinia – 22449212
Występowanie franszyzy w ubezpieczeniach transportowych cargo, co przewoźnika i oc spedytora.
Portal www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl zaprasza na skorzystania z naszej oferty ubezpieczeń transportowych: cargo , OC przewoźnika
i OC spedytora.
Ważnym elementem występującym w większości warunków transportowych stosowanych przez firmy ubezpieczeniowe jest:
– udział własny,
– franszyza integralna,
– franszyza redukcyjna,
Udział własny – polega na tym, że ubezpieczający zatrzymuje na swoje ryzyko część ewentualnej szkody wg określonego z góry stosunku procentowego, np.10%,20%. Możliwość zaostrzenia udziału własnego wynika zwykle z postanowień ogólnych warunków.
Instytucją zbliżoną do udziału własnego jest – franszyza (zwana niekiedy franszysą), która stanowi granicę , poniżej której zakład ubezpieczeń nie odpowiada. Sens franszysy poza uniknęciem zaniedbań polega na tym, że wyłącza ona spod odpowiedzialności ubezpieczyciela szkody drobne, przy których koszt ustalenia rozmiarów , przyczyn strat, jak również strata czasu i papieru na korespondencję przy dochodzeniu roszczeń byłby nieproporcjonalnie wysoki. Można stosować dwie metody ustalenia wysokości franszysy procentowo w stosunku do sumy ubezpieczenia (np 2%,4%) albo kwotowo przez ustalenie określonej kwoty pieniężnej. Rozróżniamy dwa rodzaje franszysy :
Integralną (warunkową), Redukcyjną (bezwarunkową),
Franszyza integralna – polega na tym, że zakład ubezpiezeń nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniżej ustalonej (procentowo lub kwotowo) granicy. Jeżeli jednak szkoda granicę tę przewyższy , to zakład wypłaci odszkodowanie w pełnej wysokości, a więc tak jak by franszyzy w ogóle nie było.
Franszyza redukcyjna – polega na tym, że określona procentowo lub kwotowo część szkody obciąża zawsze ubezpieczającego , podobnie jak w przypadku zastrzeżenia udziału własnego.
Celem stosowania przez towarzystwa ubezpieczeniowe tego typu „zaostrzeń” jest pragnienie zainteresowania ubezpieczającego dołożeniem należytych starań względem ubezpieczonego mienia w transporcie.
Za celowością wprowadzenia tego typu ograniczeń przemawia fakt, iż zachodnie towarzystwa ubezpieczeniowe wprowadziły również te szczególne udziały do swoich warunków, w wyniku tego na rynku zachodnim liczba szkód w zakładach, które wprowadziły tego typu zaostrzenia spadła i to dość znacznie, co dało podstawę do obniżenia wysokości składki jaką musiało pobrać towarzystwo w celu zrekompensowania poniesionych strat z tytułu zaniedbań.