-
Uzyskaj ofertę :
www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl
kontakt@kalkulator-ubezpieczeniowy.pl
tel. 022 423 59 38
tel. 0664 723 723
GG Infolinia – 22449212
Ubezpieczenie OC Firmy Eventowej, rodzaje ubezpieczeń.
W związku z licznymi pytaniami Firm Eventowych jak i innych organizatorów imprez, postanowiłem na łamach tego artykułu przybliżyć, istotne elementy oferowanych na naszym rynku polis ubezpieczeniowych OC. Podstawowym ubezpieczeniem, jakie powinna mieć każda firma prowadząca działalność, a szczególnie działalność eventową jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności firmy Eventowej. Ubezpieczenie to, przenosi z firmy Eventowej na ubezpieczyciela, ciężar kosztów związanych z ewentualnym roszczeniem osoby poszkodowanej przez firmę, w związku z prowadzoną przez nią działalnością. Ubezpieczenie to powinno być jak najlepiej dopasowane do specyfiki działalności każdej Firmy Eventowej, i powinno zawierać następujące elementy:
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej firmy Eventowej (OC firmy Eventowej) wobec osób trzecich za szkody będące następstwem czynu niedozwolonego (tzw. Odpowiedzialność Cywilna Deliktowa). Zakresem ubezpieczenia objęta jest między innymi odpowiedzialność za wszelkie urazy, jakie uczestnik imprezy może podczas niej odnieść. Mowa tu lekkich i ciężkich kontuzjach na zgonie kończąc, nabytych podczas udziału w konkursach proponowanych przez organizatora. Ubezpieczenie to obejmuje również odpowiedzialność wobec osób, nie biorących udziału w imprezie, a przez nas poszkodowanych. Ubezpieczenie to, obejmuje swym zakresem także mienie osób trzecich, zniszczonego przez nas w związku z organizacją eventu. Ubezpieczenie to może obejmować czas imprezy jak i okres związany z jej przygotowaniem.
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej kontraktowej dla działalności Eventowej (roszczenia tytułem niewykonania lub nienależytego wykonania kontraktu). Ubezpieczenie to zazwyczaj związane jest ściśle z posiadaną przez nas umową, na wykonanie konkretnego eventu. Ubezpieczenie to pokrywa roszczenia względem nas, zleceniodawcy eventu. Przykładem takiej sytuacji, może być np. awaria sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia zajęć eventowych i w związku z tym nie wykonanie przez nas zlecenia lub wykonanie go w ograniczonym zakresie. Jeśli w wyniku takiej sytuacji klient poniósł stratę np. opłacił koszty noclegów, wówczas ubezpieczenie to będzie pokrywało roszczenie tytułem zwroty poniesionych kosztów właśnie tych noclegów.
Ubezpieczenie szkód wyrządzonych pracownikom firmy Efentowej w wyniku wypadku przy pracy. Jako pracodawca narażony na wyższe niż w przypadku innych działalności ryzyko wypadku przy pracy, powinniśmy ubezpieczyć swoją odpowiedzialność wobec pracownika. Wartym podkreślenia, jest iż koszt nawet jednego zdarzenia (wypadku przy pracy) znacznie może przewyższać całoroczny dochód Firmy Eventowej. W przypadku braku takiego ubezpieczenia po pierwsze nie zapewniamy pracownikowi właściwego zabezpieczenia w przypadku zaistnienia wypadki. Po drugie narażamy własną działalność na ryzyko ponoszenia kosztów przewyższających nasze możliwości.
Ubezpieczenie szkód powstałych w nieruchomościach, z których ubezpieczony korzystał na podstawie umowy najmu, dzierżawy itp. Ubezpieczenie to zdejmuje z nas odpowiedzialność w przypadku zniszczeń dokonanych przez nas jak i przez uczestników imprezy we wszelkich nieruchomościach, które podnajęliśmy w związku z organizowaną imprezą np. sale konferencyjne, hotele, restauracje, baseny itp.
Ubezpieczenie szkód powstałych w ruchomościach, z których ubezpieczony korzystał na podstawie umowy najmu, dzierżawy itp. Ubezpieczenie to zdejmuje z nas odpowiedzialność w przypadku zniszczeń dokonanych przez nas jak i przez uczestników imprezy we wszelkim mieniu ruchomym, które podnajęliśmy w związku z organizowaną imprezą np. podnajmowany sprzęt: zorbing, dmuchane zabawki, quad,y, samochody, poduszkowce itp.
Ubezpieczenia Imprez i Eventów na www.kalkulator-ubezpieczeniowy.pl